יום רביעי, 21 בינואר 2009

למי אתה מצביע (2)?


באחד הפוסטים הראשונים שלי, שנקרא למי אתה מצביע?, הצעתי שינוי בדפוס ההצבעה שלנו. אין טעם להצביע למפלגה גדולה שתשמור עלינו מהערבים ותעשה שלום, כך אמרתי אז, כי בכל מקרה נקבל אותו דבר. אולי לא מבחינת השמות, אבל מבחינת התוצאה.

הרעיון היה להחליט מה חשוב לכל אחד לשנות: חינוך, מיסוי, תחבורה, איכות סביבה, רווחה וכו', ולהצביע למפלגה שתעשה את זה, ורק את זה, הכי טוב.

דעתי היא שיש להתמקד בחינוך.

ראה זה פלא, מקשיבים לי. זה התחיל עם מפלגת הבית היהודי שהחליטה לצאת בהצהרה בומבסטית שהם עוזבים את כל העניינים האידיאולוגיים, וקודם כל משקיעים בחינוך. אנחנו יודעים לאן זה הגיע. הם לא ממש הצליחו להגיע להסכמה על כל הדברים האחרים, וכמה מהם עזבו בטריקת דלת.

זה ממשיך עם "המפלגה הירוקה - מימד" (או להיפך), שהצהרת הכוונות שלהם היא דומה: "אסור לתת לחינוך ולסביבה להידרדר".

נראה לי שאני יודע למי אני מצביע...

ואתם? שוב לליכוד, לקדימה, לעבודה?






5 תגובות:

Unknown אמר/ה...

אתה באמת חושב שהם יעברו את אחוז החסימה? אמר זה שגם שקל להצביע למימד.

מיכה אמר/ה...

אם כולם יהססו בגלל זה - לא. אם כל מי ששוקל את זה יבין שזו הדרך היחידה לתגמל את מי שהולך לפוליטיק עם תחושה של שליחות - כן.

אנונימי אמר/ה...

Well, I don't know. Abodah is bad, Likud is bad and Kadimah... well, we saw what happened.

To tell you the truth I am happy I am not in Israel right now so I won't have to make that decision.
Last time i winded up voting for the Gimlayim and that was bad as well...

I don't know...

Uri

מיכה אמר/ה...

ובכן, אורי, you're missing the point.

זה קשה מדי לקבוע מה טוב ומה רע. אני מציע להתמקד ב"את מה צריך לשנות" ומנסה להראות שגם אם המצב המדיני-בטחוני הוא הבעיה הקשה ביותר, זה לא צריך להכתיב למי להצביע. ממילא כל מי שייבחר לראשות הממשלה יעסוק בזה, וממילא הוא יעשה בדיוק מה שהאחרים עשו. אם אתה ימני - תתאכזב לגלות שימנים יחזירו שטחים, ואם אתה שמאלני -  תתאכזב לגלות שממשלת שמאל תמשיך להרחיב את ההתנחלויות. גם אם אתה ימני וגם אם אתה שמאלני, תתאכזב לגלות שהחינוך והסביבה יוזנחו, כמו התשתיות והשירותים לאזרח.

לכן, יש הגיון לבחור את הדבר השני החשוב ביותר, ולתת למפלגה שלא תהיה מפלגת שלטון לשפר את המצב בו.

Unknown אמר/ה...

מיכאל מלכיאור אישיות ענקית. חכם, אכפתי, ערכי. איש חושב במלוא מובן המילה. צנוע ואמיתי.עושה עושה ועושה.
מאמינה לו ובו.
את השאר אני לא מכירה,אבל אני מאמינה שהוא יוביל דרך נכונה.